یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

نكاتي مهم در مورد سيم كشي دوربين مدار بسته

۱۰ بازديد

نكاتي مهم در مورد سيم كشي دوربين مدار بسته

در اين مقاله قصد داريم درباره سيم كشي صحبت كنيم. نكاتي مهم و حائز اهميت در اين زمينه وجود دارد كه در ادامه ذكر خواهد شد.

بزرگترين موضوع و نكته در هنگام شروع كابل كشي :

اگر از توپ و قرقره كابل استفاده مي كنيد اين نكته را براي هميشه به خاطر داشته باشيد كه هنگام باز كردن كابلها از دور حلقه موجود، كابلها داراي تاب دايره اي شكل خواهند شد وبراي باز كردن اين تاب دايره اي شكل اغلب به مشكل خواهيد خورد و كابلها دچار گره خوردگي خواهند شد. بهترين راه براي جلوگيري از اين مشكل،استفاده از ابزار هاي موجود در بازار كه مكانيزم بسيار ساده اي دارند ، مانند شكل زير :

اگر اين ابزار ها در دسترستان نيست بهترين راه ، عبور يك لوله فلزي يا چوب مقاوم از سوراخ موجود در وسط قرقره كابل است به طوري كه دوطرف اين لوله يا چوب را روي يك سكو يا ارتفاع قرار دهيد به شكلي كه قرقره بتواند به راحتي بچرخد. با اينكار ديگر مشكل حلقه حلقه شدن و گره خوردن كابلها را نخواهيد داشت.

 

 

در مرحله بعدي، توجه داشته باشيد كه به تعداد دوربين هاي موجود در پروژه براي كابلها نام گذاري و شماره گذاري كنيد. به عنوان مثال در يك پروژه 8 دوربين داريد از دوربين شماره يك به اين شكل نام گذاري كنيد: C1-C2-C3-C4-….. در اينجا C نشانگر Camera خواهد بود، ولي شما مي توانيد از هر عدد و كاراكتر دلخواه براي نام گذاري استفاده كنيد.

 

توجه داشته باشيد حداقل يك متر از ابتداي كابل و يك متر از انتهاي كابل عقب تر شماره و نام كابل را با يك برچسب به دور كابل بچسبانيد. براي تهيه برچسب مناسب از چسب كاغذي نيز مي توانيد استفاده كنيدو با خودكار روي آن شماره و علامت مورد نظر را بنويسيد.

نكته مهم

براي اينكه در طول مسير سيم كشي و عبور كابل از نقاط مختلف، برچسب ها كنده نشود مي توانيد از يك چسب نواري شيشه اي معمولي استفاده كنيد و روي آن يك يا دو دور بچسبانيد تا هم شماره ديده شود و هم از كاغذ برچسب محافظت شود.

اهميت شماره و نام گذاري كابلها:

اين كار به اين دليل انجام ميشود كه هر زمان در طول مسير كابلكشي به نقطه مورد نظر هر دوربين رسيديد به راحتي كابل مورد نظر را از ميان دسته كابلها بتوانيد پيدا كنيد. همچنين در اين سر كابلها هنگام زدن فيش هاي BNC يا سوكت شبكه مي توان از همان ابتدا ترتيب دوربين ها را به درستي پشت دستگاه متصل كرد، اين كار موجب مي شود كه بعدها در طي گذشت زمان براي چينش تصاوير و جابجايي سوكت ها از پشت دستگاه به مشكل نخوريد.

چسب زدن كابلها:

به خاطر داشته باشيد چسب برق يك وسيله مصرفي است. بعضي از دوستان به صرفه جويي آن بسيار اعتقاد دارند اما با مصرف چند حلقه چسب بيشتر نتيجه كار بهتر و سهولت در نصب و كوتاه شدن زمان را خواهيد داشت.

دقت داشته باشيد كه طريقه صحيح چسب زدن كابلها به اين شكل خواهد بود كه هنگام دسته كردن چند كابل در كنار هم و براي عبور از لوله برق يا لوله هاي فلكسيبل – خرطومي فلزي ،  بايد براي نظم كابلها و گره نخوردن آنها، دسته كابلها را با استفاده از كمك يك نفر ديگر به دست بگيريد و طرف ديگر با كشش دسته كابل ها به سمت خود، شكم و انحناي آن را بگيرد. در اين زمان شما با فاصله دومتر، دو متر دسته كابل ها را چسب مي زنيد. براي اينكار يك دور چسب كافي مي باشد.

در مرحله بعد براي عبور كابلها به داخل لوله فلزي معمولا مشكل وجود ندارد و كابلها با همان چسب هاي موجود به راحتي از لوله هاي فلزي عبور ميكند ، اما در مواقعي كه نيازمند هستيد كه كابل ها از داخل لوله هاي فلكسيبل عبور داده شود ، پس از عبور قسمتي از كابل بايد به محض رسيدن به هر چسب آن را باز كنيد و قسمت بعد را به داخل لوله هدايت كنيد و تا چسب بعدي دوباره اين كار را تكرار كنيد دليل باز كردن چسب ها اين است كه چون لوله هاي خرطومي انعطاف دارند در هنگام عبور دسته كابل هاي چسب خورده ، كابل ها كشيده مي شود و باعث ايجاد برآمدگي و حجيم شدن تعداد كابلها مي شود ، كه اين امر باعث مي شود كه ديگر كابل ها از داخل لوله عبور نكند و به اصطلاح قفل شود. اين موضوع در اكثر موارد باعث پاره شدن و زخمي شدن كابل ها شده و يا لوله فلكسيبل خرطومي را خراب ميكند.

  1. دوربين مدار بسته هايك ويژن
  2. دوربين مدار بسته
  3. قيمت دوربين مدار بسته
  4. خريد دوربين مدار بسته

 

10 نکته مهم قبل از شروع هر سیم کشی

1-برق را قطع کنید

قطعِ برق اولین قدمی است که باید قبل از هر گونه سیم کشی ساختمان در خانه انجام دهید . از کنتور روی دیوار یا کنار در خانه، برق را قطع کنید. قبل از شروع هر کاری از بالا بودن فیوز مطمئن شوید.

2- یک نمودار طراحی کنید

یک نمودار سیم کشی طراحی کنید که محل جعبه تقسیم و مسیر سیم ها به هر خروجی را نشان دهد.نمای ساختمان

3- لوله ها را نصب کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.